Winter in Oman

10 februari 2014 - Ra's al Hadd, Oman

We zijn aan het strand en het is avond.Het waait flink, we luisteren naar het ruisen van de zee. Er is een een heerlijk buffet met internationale gerechten. Indiaas, filipijns, en omaans. En duitse erwtensoep. Het is gelukkig droog. Het is wel behoorlijk fris. Onze fleece jasjes komen mooi van pas.  We kwamen in de middag aan, na eerst een tijdje op een onverharde weg in een soort maanlandschap gereden te hebben. Plotseling doemde er in de middle of no where een soort vreemdelingenlegioen kamp op. Het schildpaddenresort. Kleine huisjes, zonder ramen, met een heel laag deurtje, zelfs Fred moet bukken, van palmbladeren gevlochten met er omheen een okergele muur. Er staan wat troosteloze woestijnplanten en de wc en de badkamer zijn  buiten. Alles is wel brandschoon. Er zijn wat lege perken, die aan een paardenbak doen denken. We hadden ons verheugd op de schildpadden, maar.... Te veel regen en te veel wind, geen ideale omstandigheden om het strand op te kruipen en je eitjes te leggen, jammer.....Wel zijn we naar een soort schildpadden museum geweest, viel ook tegen. Morgen een nieuwe dag ,  nieuwe kansen, we gaan naar de woestijn, die is er in ieder geval.

1. Els:
    11 februari 2014
    De foto's vertellen weer een mooi verhaal. Ja die schildpadden verschijnen niet op commando, dit in tegenstelling tot de zeehonden die hier voor de kust weer zijn gesignaleerd, het schijnt dat bij fluiten de beesten hun kop boven water steken.
    Ben benieuwd hoe jullie de woestijn ervaren, in ieder geval zijn jullie verzekerd van een prachtige sterrenhemel .