Home Sweet Home.

20 februari 2014 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Aan een  rond tafeltje voor het raam met uitzicht op de vliegtuigen op Dubai airport zitten we een lekker bruin boterhammetje met kaas te eten,gisteren gekocht bij de Lulu hypermarket, nog nooit zo'n gigantische supermarkt gezien. We hebben nog vier uur voordat we naar Amsterdam vliegen. Vanmorgen in alle vroegte van Muscat naar Dubai gevlogen. De boys  hebben ons weggebracht om 6 uur .We hebben een afwisselende reis gemaakt, voor het eerst in een 100% moslimland, wat soms weleens ongemakkelijk voelde voor mij als vrouw, zeker in kleine dorpen, zodat ik dan ook maar een sjaal over het hoofd trok, om niet aangestaard te worden. Oman is een zeer onthaast, relaxed land, met ontzettend vriendelijke, gastvrije mensen. Het is heel veilig, je kunt rustig je tasje onbeheerd laten staan en  als omaan ouder hoef je ook niet bang te zijn dat je kind zich een coma zuipt of stoned thuiskomt van een avondje stappen.De wegen zijn uitstekend en alles wordt behalve in het arabisch ook in het engels aangegeven, ook de opschriften van de winkels. De hotels zijn prijzig, op enkele uitzonderingen na, kom je niet onder de €90 onderdak.een nachtje woestijn zonder elektriciteit kost al gauw €150, en een nachtje in een bergdorpje € 125, wel inclusief de maaltijden. Daarentegen is autohuren en rijden heel goedkoop, €30 per dag voor een Toyota automaat. fourwheeldrive is beduidend duurder.Voor overnachten is AirBnb een goedkoop alternatief, je krijgt meteen een leuk inkijkje in de Omaanse cultuur. Wie naar Oman wil, moet wel opschieten, in rap tempo wordt er gebouwd en gemoderniseerd en worden schilderachtige weggetjes vervangen door vierbaans snelwegen. Wij hebben in ieder geval genoten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacques en Lucy:
    20 februari 2014
    Welcome home, we nemen asap contact op. Kuzzz
  2. @nne en Ton:
    20 februari 2014
    Goede thuisreis.. We zien elkaar binnenkort.

XX @nne en Ton
  3. Marianne Gronheid:
    20 februari 2014
    Lieve mensen, dank voor jullie geweldige verhalen en foto's. Was erg indrukwekkend. Goede terugreis en als jullie weer een beetje zijn geacclimatiseerd gaan we weer eens bijpraten. Liefs en groeten Jan en Marianne.
  4. Pim:
    Beste Fred en Wil.
    Welkom thuis ik heb genoten van de verhalen en foto,s.
    Het moet een fascinerende reis geweest zijn.
    We spreken elkaar.
    Gr,Pim.
  5. Cor en Piet Lampen:
    20 februari 2014
    Hallo Wil en Fred; zeer interessante reisverhalen; wat zijn jullie toch ondernemend; petje/hoedje af!! Goede thuisreis en we zien/spreken elkander spoedig in onze buitenverblijven HvH.
    Wel saai hier, in vergelijking met hetgeen jullie beiden hebben ondernomen, edoch het kan hier toch ook gezellig zijn! Tot dan.
  6. Coby en Bart:
    20 februari 2014
    Hoi Wil en Fred met veel interesse jullie reis gevolgd en wij wensen jullie een goede reis terug . Lieve groeten van ons .
  7. Christianne:
    21 februari 2014
    Lieve Fred en Wil, waren weer superleuke verhalen, mooi dat jullie zo genoten hebben. Wij zijn nu druk aan het inpakken en vertrekken morgenvroeg dus heel veel liefs en volgende week vrijdag zijn we er weer, xxx Camiel, Daniel, Chris en Ruben