Groot, groter , grootst!

4 februari 2014 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Na 72 uur Dubai zijn we nu toe aan het echte Midden-Oosten! Wel fascinerend, 25 jaar geleden nog woestijn, nu een stad met 2,5 miljoen inwoners, waarvan slechts een kwart autochtoon is. De rest zijn de z.g expats, buitenlandse werknemers. Arabieren bekleden de hoogste functies, hun in abayas gehulde echtgenotes shoppen in de peperdure malls en kunnen nauwelijks de sjieke papieren tassen vasthouden. De filippijnse nanny's lopen erachter met de kinderwagen. Taxichauffeurs uit India en Pakistan werken hier 11 uur per dag, 7 dagen per week en mogen dan 1x per jaar 2 maanden naar huis. Het is hier superschoon en je hoeft ook niet bang te zijn dat je tasje gerold wordt,want op diefstal staat gevangenisstraf of bij recidive handafhakken.De shoppingmalls zijn schitterend mooi, zelfs als je niet van winkelen houdt, zoals ik, val je van de ene verbazing in de andere. Maar ook een skihal in de ene shoppingmall, met een 400 meter lange piste met twee stoeltjesliften en een rodelbaan . In een andere shoppingmall een ijsbaan van olympische afmetingen en een gigantisch aquarium. We logeren bij onze neef Jeroen Vaassen op de 34e verdieping van een prachtig appartement met uitzicht op de Burj Khalifah, het hoogste gebouw ter wereld, 828 meter. Gisteren zijn we met de lift naar de 124 e verdieping gegaan en hebben vandaar vanaf een soort halfopen veranda het uitzicht bewonderd. Daarna de fonteinenshow met een hoog Eftelinggehalte! Het is hier een heerlijk lenteweertje, soms wat fris en ook af en toe een buitje. Het is een wonder dat we hier zijn, want onderweg naar Schiphol begaf de auto het. 'S nachts om half vier,in de stromende regen, nog net Krimpen niet uit, viel de verlichting en de stuurbekrachtiging uit. Met veel moeite konden we de auto op een parkeerplaatsje krijgen en belden we de wegenwacht.Diagnose,de dynamo had het begeven! Inmiddels hadden we een taxi gebeld en konden we onze reis voortzetten, Simon, die ons zou brengen, achterlatend met de auto! Gelukkig heeft de wegenwacht hem thuis in Rotterdam afgezet. Wij kwamen om kwart over 5 op Schiphol aan.nog 5 kwartier, voor het vliegtuig zou vertrekken. Fred in de rolstoel, handbagage op schoot en karren maar naar de meest verre pier!       Morgen om 7 uur vertrekt de bus naar Oman. De reis duurt zo'n 6 a 7 uur dwars door de woestijn en langs de kust. We verheugen ons erop. Jullie horen weer van ons

1. Pieter:
    4 februari 2014
    Wat is een abaya??
  2. Els:
    Ha Wil en Fred ,
    Wat een mazzel dat jullie toch nog de vlucht hebben gehaald, dat was zeker wel even zweten op de parkeerplaats en dat midden in de nacht!
    Zo te lezen en te zien doen jullie weer veel nieuwe indrukken op .Die malls zijn wel van een ander kaliber dan de markten ietsjes meer naar het oosten van Azië . Wel jammer dat je die schoenen niet gekocht hebt Wil, je had er goede sier mee gemaakt op zondag in Krimpen. Nog veel reisplezier gewenst.
  3. Jacques en Lucy:
    Goede smorgens lieffies,

Ja wat zal ik er van zeggen, WAT EEN DECADENTIE!!!!! Maar dat wisten we natuurlijk al, toch leuk om het een keer gezien te hebben en dan snel naar het "echte' leven. Wat Els ook al schreef, ik had ook wel verwacht dat je die beeldige schoentjes zou kopen, een beetje aan de prijs maar dan heb je ook wat. Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen over Oman, ik denk dat je daar je hart weer kan ophalen aan al het echte moois. Geniet ervan en dikkekus xxxx
  4. Pim:
    Hoi Fred en Wil,
    Wat een spanning zeg met die auto,als ik jullie was zou ik eens
    een hele nieuwe kopen,gaat jaren mee zonder ellende.
    Mooie foto,s van Dubai ik ben er in 1986 geweest toen zag het er iets anders uit.
    Hat zal mij benieuwen hoe Oman is,maar eerst met de bus door de woestijn zand zand en nog eens zand.
    Geniet er maar van het is een reis waar je heel wat indrukken op zal doen.
    Veel plezier.
  5. @nne en Ton:
    6 februari 2014
    Hoi Fred en Wil,

Wat een slechte start, maar het vervolg is weer om te smullen.De laarzen had je best kunnen kopen, fijne wandelschoenen!!?? Veel reisplezier verder.
    XXXX